شنبه 27 آبان 1396 - 28 صفر 1439
  عملکرد


اهم عملکرد  فناوری اطلاعات در  سال های  اخیر

تشکیل و برگزاری جلسات شورای فناوری اطلاعات دانشگاه

تشکیل و برگزاری جلسات کمیته توسعه دولت الکترونیک

برگزاری همایش مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌های قطب علوم پزشکی سراسر کشور

برگزاری همایش فناوری اطلاعات در سالهای 91 و94 و 95

برگزاری همایش PAKS در سال 1394

شرکت در جلسات مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های قطب علوم پزشکی در سایر دانشگاه‌ها

تهیه تفاهم نامه فناوری اطلاعات مابین مدیریت و واحدهای تابعه

تهیه شیوه نامه استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، HIS و وب سایت

تهیه پیش نویس قراردادهای خرید و پشتیبانی حوزه فناوری اطلاعات

همکاری در ارزیابی استانی دستگاه‌های استانی و تامین موارد مورد نیاز



توسعه شبکه بی سیم داخلی پردیس دانشگاه

1-     بازدید از مراکز سطح پردیس و جمع آوری اطلاعات و نیازمندیها

2-     تحقیق و مطالعه

3-     تهیه لیست نیازمندیها و تجهیزات

4-     ارائه طرح و نقشه

5-     ارسال نقشه به واحدها برای تغییرات بهینه سازی در شبکه مربوطه

6-     تنظیم و عقد قرارداد خرید

7-     خرید دستگاه ها و لیسانس های مربوطه

8-     تنظیم دستگاه ها و توزیع در سطح واحدها

9-     نگهداری و تنظیم مجدد اکسس پوینتها

توسعه شبکه ذخیره‌سازی اطلاعات

1-     تحقیق و مطالعه

2-     تهیه لیست تجهیزات

3-     ارائه طرح

4-      اقدام به جذب اعتبار

5-     انجام مناقصه

6-     تنظم قرارداد خرید

7-     خرید دستگاه‌ها

8-     نصب و راه اندازی تجهیزات

9-     توسعه تجهیزات، ساماندهی و تخصیص فضای مجازی و پشتیبان گیری



ایجاد دیتا سنتر اصلی دانشگاه

1-     تحقیق و مطالعه در خصوص ایجاد مرکز داده دانشگاه

2-     همکاری در جهت انجام کامل عملیات مشاوره در جهت ایجاد دیتا سنتر اصلی دانشگاه

3-     تهیه مستندات مربوط به ایجاد مرکز داده دانشگاه

4-     توسعه تجهیزات مجازی سازی

5-     توسعه سرورهای مجازی

6-     توسعه فضای مجازی ذخیره سازی اطلاعات

7-     توسعه فضای پشتیبان گیری مجازی

8-     نصب و راه ندازی سرورهای مورد نیاز دانشگاه

9-     نصب و راه اندازی سرورهای مورد درخواست وزارت متبوع




فعالیت های حوزه امنیت اطلاعات

1-     خرید لایسنس آنتی ویروس و آنتی اسپم

2-     پایش مداوم شبکه

3-     پایش مداوم رویدادهای مربوطه به شبکه، سیستم های عامل، بانک های اطلاعاتی اطلاعاتی و تجهیزات امنیتی

4-     برگزاری جلسات کمیته ISMS دانشگاه

5-     شرکت در کمیته پدافند غیر عامل استان

6-     نصب، راه اندازی و ارتقاء سرورهای آنتی ویروس

7-     ارتقاء نسخه اصلی سرور مرکزی آنتی ویروس دانشگاه

8-     بروز آوری سیستم عامل و بانک اطلاعاتی شبکه اصلی و مرکز داده

9-     نصب آزمایشی نرم افزار Acounting و مکاتبات لازم در خصوص اخذ مجوز استفاده از ریاست محترم دانشگاه

10- تحقیق در جهت ایجاد و توسعه امکانات جدید کاربری برای دسترسی امن و سریع

11- پشتیبان گیری از سیستم عامل و بانک‌های ارتباطی



راه اندازی Off-Campus دانشگاه برای دسترسی اعضاء هیات علمی به منابع الکترونیک دانشگاه در منازل

1-     تحقیق و مطالعه

2-     تهیه لیست تجهیزات

3-     ارائه طرح

4-      اقدام به جذب اعتبار

5-     خرید دستگاه

6-     راه اندازی

7-     ایجاد نام کاربری و کلمه عبور برای اعضاء هیات علمی دانشگاه




بازدید از واحدهای تابعه جهت ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و آمار( ارتباطات – شبکه - امنیت – HIS – اتوماسیون و ...)

1-     تهیه لیست و اولویت بندی واحدهای سطح شهر و استان

2-     تشکیل تیم مشترک کارشناسان فناوری اطلاعات و حراست IT دانشگاه

3-     مکاتبه و هماهنگی با واحدهای جهت ارزیابی واحد

4-     اعزام کارشناسان به واحدهای تابعه جهت ارزیابی (هفته ای دو بار)

5-     تهیه گزارش از وضعیت موجود و ارسال پس خوراند به واحد

6-     رتبه بندی واحدها جهت تعیین دانشکده برتر در زمینه فناوری اطلاعات

7-     رتبه بندی اختصاصی دانشکده‌ها جهت تعیین دانشکده برتر در زمینه فناوری اطلاعات در هفته پژوهش



صدور مجوزهای خرید و راه اندازی

1-     صدور مجوز خرید سخت افزارهای درخواستی واحدهای تابعه

2-     مطالعه و بررسی فنی فرمهای درخواست نرم افزار واحدهای تابعه

3-     صدور مجوز خرید نرم افزارهای درخواستی

4-     بررسی و تایید کلیه قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات

5-     مطالعه و تصحیح طرح های مربوطه به  شبکه سازی و کابل کشی واحدهای تابعه

6-     بررسی و تایید و صدور مجوزهای مورد نیاز در زمینه اجرای شبکه



حوزه HIS و نرم افزارهای حوزه سلامت

1-        اقدام به خریداری و راه اندازی HIS در مراکز فاقد نرم افزار

2-        پیگیری راه اندازی ارسال به سامانه سپاس

3-        پایش مداوم سامانه سپاس و پیگیری از مراکز جهت رفع مشکلات و ایرادات

4-        تشکیل جلسات کمیته HIS کارشناسان فنی

5-        تشکیل جلسات راهبردی HIS در سطح مدیران ارشد دانشگاه

6-        راه اندازی کامل پکس مرکزی (تجمیعی) دانشگاه

7-        نگارش نسخه اولیه شیوه نامه HIS

8-        راه اندازی سرور مرکزی نرم افزار پردازش نسخ برای معاونت دارو و غذا

9-        صدور مجوز ، نصب سرور و ایجاد بستر عملیاتی برای نرم افزار نوبت دهی بصورت پایلوت برای مراکز علوی و سینا

10-   ارسال نسخه اولیه شیوه نامه استفاده از نرم افزار HIS به واحدها جهت اعلام نظر و جمع آوری نظرات

11-   صدور مجوز توسعه و ارتقاء نرم افزارهای موجود پس از مطالعه و بررسی طبق اعلام نیاز واحد

12-   تخصیص، تنظیم و تحویل توکن احراز هویت به واحدها

13-   راه اندازی سرورهای مربوط به سامانه سیب

14-   صدور مجوز و اعمال تنظیمات جهت استعلام و احراز هویت بیمه ای و آزمایشگاهی

15-   صدور مجوز و اعمال تنظیمات جهت استعلام و صدور نسخ پاراکلینیکی

16-   توسعه نرم افزار نرم افزار نوبت دهی اینترنتی در سایر واحدهای درمانی

17-   ارائه مشاوره و همکاری در تهیه RFP نرم افزار پایش خانه بهداشت



راه اندازی نرم افزار تجمیع و مدیریت داده های سلامت (QLIKView)

1-     ایجاد بستر ارتباطی، سخت افزاری و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه

2-     ایجاد داشبورد برای سپاس دانشگاه

3-     تبیین استانداردهای مورد نیاز جهت ارتباط نرم افزارهای حوزه درمان و بهداشت، آموزش و اداری و مالی برای ارسال اطلاعات به سامانه مدیریت

4-     ایجاد گزارش از داده ها و بانکهای اطلاعاتی ارسال شده از واحدها و پی گیری تکمیل فازهای بعدی MIS



حوزه نیروی انسانی


1-     برنامه ریزی برای صدور ابلاغ فنی کارشناسان و رابطین فناوری اطلاعات

2-     جمع آوری پرونده پرسنلی و فنی کلیه کارکنان مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات

3-     آموزش و ارتقاء سطح فنی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات به صورت حضوری و تلفنی

4-     نیازسنجی آموزش کارکنان حوزه فناوری اطلاعات

5-     برنامه ریزی دوره های آموزشی در راستای سیستم آموزش ضمن خدمت کارکنان با همکاری NPMC

6-     تدوین جزوات آموزشی مربوطه به حوزه فناوری اطلاعات

7-     نیاز سنجی و تدوین برنامه آموزشی سال 95 در حوزه فناوری اطلاعات برای کارکنان فناوری اطلاعات

8-     تشکیل کارگاه‌های آموزشی تخصصی



حوزه اتوماسیون اداری


1-     توسعه اتوماسیون اداری و گردش مکاتبات در تمامی مراکز سطح دانشگاه

2-     تجمیع دبیرخانه‌های در سطح پردیس دانشگاه

3-     تجمیع سرورهای اتوماسیون

4-     بررسی و ارزیابی وضعیت عملکرد اتوماسیون در تمامی مراکز تابعه دانشگاه و نیازسنجی در خصوص راه اندازی واحدهای جدید

5-     بررسی وضعیت Backupسرورهای اتوماسیون  اداری  و ارائه راه حل های پیشنهادی در خصوص تهیه فایل پشتیبان به رابطین مراکز

6-     بررسی وضعیت سرورهای اتوماسیون  اداری و نیاز سنجی ارتقا، تعویض سرور و بروز رسانی و نصب مجدد نرم افزار

7-     خرید و ارتقاء نرم افزار گردش مکاتبات به نسخه 5

8-     راه اندازی اتوماسیون مرکز باقیمانده

9-     برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان مرکز آموزشی و درمانی نیکوکاری

10- برگزاری جلسات مشترک با شرکت چارگون و تصمیم گیری در مورد تجمیع نرم افزارهای اتوماسیون واحدهای مختلف

11- برگزاری جلسات دمو جهت خرید نرم افزارهای BPMS ، تدارکات، ارزیابی عملکرد کارکنان

12- طراحی فرم رضایت سنجی از کاربران سیستم و ارسال آن به تمامی واحدها

13- پاسخگویی به نامه های مرتبط در حیطه اتوماسیون، پاسخگویی به سوالات کاربران سیستم و پیگیری رفع خطاهای نرم‌افزار



عملکرد حوزه وب سایت

1-   استاندارد سازی وب سایت اصلی

2-   ارزشیابی  سالانه زیر پورتال‌های

3-   اعلام ارزشیابی به واحدها و تشویق واحدهای فعال

4-   بررسی سایت های SEO ,Ahref , Gtmetrics , .. برای اعمال در سایت مرکز

5-   آموزش و راهنمایی و رفع اشکال واحدها

6-   پی گیری بروزآوری زیر پورتال‌ها با همکاری شرکت پشتیبان

7-   تحقیق و بررسی در جهت ارائه راهکارهای جدید برای وبومتریکس

8-   برگزاری جلسات هفتگی برای وبو متریکس

9-   بروز آوری وب سایت مرکزی دانشگاه و ایجاد امکانات جدید مورد نیاز



حوزه زیر ساخت و شبکه


1-     ارتقاء شمای شبکه

2-     نصب نسخه جدید سخت افزاری فایروال مربوطه به شبکه بی سیم شهری

3-     ارائه بستر زیر ساختی مورد نیاز استفاده واحدهای تابعه

4-     توسعه و نگهداری از شبکه بی سیم شهری دانشگاه

5-     نگهداری از شبکه اصلی و بی سیم پردیس

6-     پیگیری اجرای قرارداد شبکه فیبر نوری مخابراتی در سطح استان

7-     نصب و راه اندازی آزمایشی سامانه تلفنی تحت شبکه

8-     نصب و راه اندازی سیستم وب کنفرانس در دانشگاه

9-     خرید و راه اندازی تجهیزات سرور مخابراتی مربوط به سامانه‌های 1690-1590-1490-3030 - 190

10- صدور مجوز توسعه شبکه های کامپیوتری در واحدهای تابعه

11- پیگیری امکان سنجی نقاط شمس از شرکت مخابرات استان

12- برگزاری جلسات با مخابرات استان، سازمان فناوری اطلاعات و استانداری

13- پی گیری مودم های شمس و تحویل و راه اندازی در واحدهای تابعه

14- پیگیری امکان سنجی اتصال واحدهای شهری و روستائی از طریق اپراتورهای مربوطه و معرفی شده از مراجع ذی‌صلاح

15- توزیع پهنای باند اینترنتی در واحدهای تابعه

16- مطالعه و ارائه راهکارهای فنی جهت تامین اینترنت در خوابگاه های دانشجوئی

17- برگزاری جلسات فنی با شرکت های مجاز توزیع اینترنت جهت تامین اینترنت خوابگاه‌های دانشجوئی




آمار

1-     بروزآوری سامانه سیناسا

2-     نظارت و کنترل بر ورود اطلاعات در نرم افزار ناماب

3-     بروز آوری نقاط اتصال شمس در سامانه شمس

4-     بروز رسانی بانک اطلاعاتی مربوطه به مجوزهای خرید سخت افزاری و نرم افزار و تجهیزات شبکه

5-     گردآوری سالنامه آماری استانداری

6-     ارائه گزارش‌ در خصوص شاخصهای اقتصادی، اجتماعی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

7-     شرکت در جلسات آموزشی مربوط به نرم افزار جامع MIS

 



برنامه هاي مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه در سال 92-91


- برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری

- خرید تجهیزات مورد نیاز واحدها در جهت برنامه پزشک خانواده

- ایجاد خطوط ADSL در واحدهای وابسته به دانشگاه برای راه اندازی برنامه پزشک خانواده

-راه اندازی فاز اول سامانه پرونده الکترونیکی (سپاس)(ارسال اطلاعات از بیمارستانهای تابعه دانشگاه به سامانه )

- راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی

- بررسی و تهیه RFP سیستم تجمیع حضور و غیاب پرسنلی و استعلام

- تکمیل سیستم آموزشی پرسنل

- راه اندازی سیستم صدور کارت الکترونیکی سلامت

- گسترش و تجهیز مراکز درمانی جهت اتصال به شبکه اینترنتی پرونده سلامت ایرانیان

- مشاوره وراهنمائي در راه اندازي وب سايت هاي واحدهاي تابعه(قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره راهنمائي در راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري واحد تابعه

- ارتقا سخت افزاري سرورهاي شبكه سراسري دانشگاه

- تجهیز کلیه خوابگاههای دانشجویی به سیستم Wireless و ارتباط با شبکه دانشگاه

- صدور مجوز خرید سرور جهت تجهیز اتوماسیون اداری

- راه اندازی اتوماسیون مراکز تابعه

- همکاری در راستای تحقق اهداف کمیته تحول اداری

- راه اندازی سرورهای مجازی

- افزايش پهناي باند خطوط VPN واحدهاي تابعه

- طراحی و افزایش تعداد زیر پورتال ها دانشگاه علوم پزشکی تبریز

- تدوين برنامه استراتژيك (قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- ارتقا نسخ نرم افزاري و امكانات اتوماسيون اداري

- تكميل اطلاعات در پورتال مردم(شبكه دولت الكترونيك)

 

برنامه هاي مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه در سال 90-89

 
- راه اندازي كامل سامانه پژوهه جهت لينك به سامانه ملي علم وفناوري

- ارتقاي پهناي باند اينترنتي دانشگاه از 34 مگا بيت به 100 مگا بيت

- افزايش پهناي باند خطوط VPN واحدهاي تابعه

- راه اندازي اتوماسيون اداري در واحدهاي باقيمانده (7 واحد)

- طراحي وراه اندازي پورتال جامع وب سايت دانشگاه

- نصب وراه اندازي نرم افزار HIS در 16 مراكز آموزشي ودرماني با مشاركت كميته كسورات

- نصب وراه اندازي نرم افزار كنتر ل كسورات در مراكز آموزشي ودرماني با مشاركت كميته كسورات

- استقرار سامانه يكپارچه سازي آمار دانشگاه (طرح اوليه آماده شده است)

- امكان سنجي فني جهت راه انداري واستفاده از Wimax در پرديس دانشگاه

- تدوين برنامه استراتژيك (قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره وراهنمائي در راه اندازي وب سايت هاي واحدهاي تابعه(قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره راهنمائي در راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري واحد تابعه

- ارتقا سخت افزاري سرورهاي شبكه سراسري دانشگاه

- ارتقا نسخ نرم افزاري و امكانات اتوماسيون اداري

- تكميل اطلاعات در پورتال مردم(شبكه دولت الكترونيك)

- تعريف دوره هاي آموزشي واخذ مجوز دوره هاي تخصصي

- تدوین برنامه استراتژیک و تصویب آن

 


عملکرد مدیریت آمار وفناوری اطلاعات در سال 87 سال 88
 

- راه اندازی بيش از 35 پایگاه وب در سطح واحدهاي استان سال 88و 87

- راه اندازی کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در 20 مرکز آموزشی وآموزشی ودرمانی با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري88 و87

- راه اندازی فاز اول سامانه پژوهشی سال با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري 88و 87

- راه اندازی VPN شهرستانهای تابعه سال 88و 87

- راه اندازی سیستم Optimax برای توسعه وبهبود ارتباطی بین مراکز تابعه در سال 87

- نصب وتجهیز درب امنیتی وسیستم اطفائ, واعلام حریق سرور مرکزی سال سال 88و 87

- نصب نرم افزار مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه در سال 88

- نصب وراه اندازي اتوماسيون اداري در 10 واحد تابعه

Online- نمودن مجلات پزشکی – پرستاری - قلب –دانشگاه سال با قابليت اتصال به سامانه ملي علم فناوري 87

- بهینه سازی واصلاح روند خریدهای سخت افزاری ونرم افزاری دانشگاه-87 88

- كسب رتبه اول IT در استان در سال 88

- كسب رتبه اول كشوري در پايگاه وب مراكز آموزشي ودرماني در سال 87. 88

- كسب رتبه 82 جهاني از بين 18 هزار مركز آموزشي درماني جهان درپايگاه وب

- افزايس پهناي باند اينترنتي از 10 مگا بيت به 20 مگا بيت سال 87

- عقد قرارداد نصب وراه اندازي نرم افزاري جامع اطلاعات بيمارستاني HIS براي 16 مركز آموزشي ودرماني استان با مشاركت كميته كسورات دانشگاه سال 88

- راه اندازي پورتال كنگره ها سمينار وهمايشهاي دانشگاه با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري سال 88

- عقد قرار داد نرم افزار كاهش كسورات بيمارستاني با مشاركت كميته كسورات دانشگاه 88

- ارائه خدمات چاپ پوستر وسرويسهاي اينترنتي Dialup ,Email,ADSL براي همكاران محترم

- برگزاري كارگاهاي آموزشي براي مسئولين IT واحدهاي تابعه 88

- ارائه مقالات آموزشي در حيطه كاري مسئولين IT دانشگاه از طريق وب سايت مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه

- خرید 7 دستگاه سرور جهت سیستم اتوماسیون از طریق برگزاری مناقصه