در راستاي يكپارچه سازي بانكهاي اطلاعاتي كه جزو سياستهاي اصلي مديريت آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه مي باشد و پيرو جلسات كميته نرم افزاري دانشگاه، اين مديريت در مورخ 4/3/93 اقدام به دعوت از نمايندگان معاونتهاي دانشگاه و كارشناسان مربوطه و يكي از شركتهاي پيشگام در اين حوزه (یکپارچه سازی و پیاده سازی نظام جامع آماری در حدود 20 دانشگاه علوم پزشکی و وزات خانه)نمود.
پس از مشاهدۀ دموي سامانۀ نظام جامع آماري، و ارائه داشبوردهای مدیریتی از معاونت های درمان،بهداشت،آموزش،غذا دارو و ... نقاط ضعف و قوت اين برنامه بررسي گرديد، و شركت كنندگان نظرات،پيشنهادات و سوالات خود رادر اين راستا ارائه نمودند که کارشناس شرکت مدعو به سوالات پاسخ و در مورد تجربیات شرکت عصر فناوری دانش در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی صحبت کرد.
اطلاعات در نرم افزار نظام جامع آماري ، به دو صورت، ثبت مستقیم آن به فرم ها و بانک های اطلاعاتی طراحی شده با ابزار ايجاد اقلام آماري و اطلاعاتي و متناظراً ايجاد فرم هاي ورود اطلاعات ميسر مي شود و با اتصال به بانک های مختلف همچون سما،سپاس و ... و برداشتن اطلاعات لازم و انتقال آن از دو منظر اقلام یا شاخص ها، به نرم افزار جامع آماري.
خروجی این داده ها و اطلاعات به صورت گزارشات ترکیبی ، تحلیلی و داشبوردهای مدیریتی در اختيار مديران قرار داده مي شود.
می توان انگیزه های لازم برای خرید نرم افزار در دانشگاه را به موارد زیر دسته بندی کرد:
• ایجاد نظام جامع آمار و اطلاعات.
• تولید بانکهای اطلاعاتی برای معاونت هايی که از عدم سیستم و بانک اطلاعاتی مستقل و کارا رنج می برند.
• ایجاد یک انباره داده یکپارچه اطلاعاتی از تمامی معاونت ها (معاونت هایی که نرم افزار دارند و یا معاونت هایی که نرم افزار ندارند).
• ایجاد نامحدود منوی های گزارش گیری مختلف و هدفمند برای همه کارشناسان ،مدیران و تصمیم گیران دانشگاه
• ایجاد یک بستر داشبورد مدیریتی دانشگاه با دسترسی های چند لایه و سلسله مراتبی
با توجه به نظرات ارائه شده و بررسي سامانه ، مقرر شد کلیه مدیریت ها ی دانشگاه تمامی فرم ها و اقلام آماری مورد استفاده در آن مدیریت را در اسرع وقت به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات ارسال کنند.