عملکرد

برنامه های اجرا شده از سال 1399تا 1401
تغییر آنتی ویروس سرور از پادویش به کسپراسکای و سیمانتک
اجرای الزامات امنیتی
پروژه امنیت اطلاعات سازمان
تدوین سالنامه آماری
کسب رتبه عالی در جشنواره شهید رجایی
کسب نمره کامل در برنامه پایش عملکرد وزارت (HOP)
 ارتقا رتبه وبومتریکس وب سایت دانشگاه ( از رتبه 6 به 3 در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور)
 راه اندازی سامانه های پیش خوان ارباب رجوع ، حضور و غیاب نیرو های شرکتی و دستیاران، استخر ، نقلیه و نوبت دهی الکترونیکی
جمع آوری لیست نرم افزارهای موجود در دانشگاه و ثبت در سامانه وزارتی
راه اندازی نرم افزار ایمیل جدید (چاپار)
 خرید و تعویض باطری های سیستم تغذیه UPS اتاق سرور قدیمی دانشگاه (ارتقای سیستم انرژی دیتا سنتر دانشگاه)
پیگیری انتقال و راه اندازی ژنراتور پرقدرت اتاق سرور برای تغذیه کل ساختمان پشمینه (استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات با توجه به توان بالای ژنراتور)
 ارتقاء سیستم BMS دیتا سنتر دانشگاه  (سیستم مدیریت سنسورهای نگهداری دیتا سنتر)
خرید و راه اندازی SMS  ماژول دیتا سنتر (اطلاع رسانی رویدادهای دیتا سنتر به کارشناسان نگهداری)
راه اندازی زیرساخت شبکه مراکز جدید التاسیس من جمله بیمارستان مردانی آذر، ساختمان کوچه پناهی و خوابگاه شایان مهر
افزایش حجم ذخیره سازها وسویچ های مربوطه دانشگاه
افزایش توان پردازشی دانشگاه
افزایش مراکز متصل به فیبر نوری در سطح استان
مدیریت سیستم سرورهای هاستینگ و سرورهای مجازی
مدیریت شبکه و سیستم های ذخیره سازی
تهیه چک لیست و دستور العمل برای پدافند غیر عامل مراکز
بازدید و ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات در مرکز اصلی دانشگاه

 






برنامه های اجرا شده از سال 97 تا 1399


1397
اصلاح و تسریع فرایند دریافت ایمیل و اکانت اینترنتی، افکمپوس
  • اصلاح و تسریع فرایند اکانت دیدگاه، کاهش حجم امضا ها، نظارت و کنترل دسترسی ها
  • اصلاح و تسریع فرایند اکانت وب سایت
  • اصلاح و تسریع فرایند صدور مجوز سخت افزاری
  • تسریع پاسخ دهی و اعلام نظر های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به حوزه های مختلف دانشگاه
  • تسریع و تسهیل بار گذاری سامانه های مختلف در سرور های دانشگاه
  • بررسی و رفع خطاهای مشاوره ای HIS، آنتی ویروس، اینترنت، اتوماسیون اداری و .....
  • طراحی چارچوب برایروز رسانی محتوا و اطلاعات سایت دانشگاه و زیر مجموعه های ان300(   بیش از 300 زیر پورتال) اعم از فارسی و انگلیسی
  • رصد و پایش روزانه شبکه دانشگاه از لحاظ الودگی ها و حملات مختلف و ومتعدد
 نرم افزار
  • تشکیل چارچوب فنی نظام ثبت بیماری
  • تکمیل و توسعه MIS دانشگاه
  • تکمیل و توسعه PACS full   دانشگاه با قابلیت ثبت و ارسال ریپورت
  • ارزیابی بازدیدهای مراکز بصورت انلاین
  • اجرای استحقاق سنجی، نظام ارجاع و نسخه نویس الکترونیکی
  • پیگیری و امن کردن پورتال دانشگاه و سامانه های متعدد انلاین و تحت شبکه
  • اکانتینگ بر پایه سخت افزار تا پایان سال97
  • امکان استفاده از نرم افزار های متن باز( open source)  مانند Dspace  برای بار گذاری پایان نامه و افزایش میزان ارجاعات
  • تکمیل و گسترش نوبت دهی الکترونیکی برای تمام مراکز دانشگاهی
  • توسعه و ترویج استفاده از بستر وب کنفرانس
  • به روز رسانی سرورهای بیش از 120 سامانه به SQLServer 2016
  • اصلاح مفادتمام قرار دادهای 120 سامانه و زیر ساخت دانشگاه
 
زیر ساخت
  • افزایش پهنای باند دانشگاه تا   500Mbps تا پایان سال
  • اصلاح و توسعه توسعه فیبر نوری پردیس جدید دانشگاه
  • استاندارد سازی و مستند سازی کامل شبکه دانشگاه
  • انتقال به دیتا سنتر تا پایان سال بطور کامل
  • خرید تجهیزات فضای ذخیره ساز و سرور های مورد نیاز
  • جذب، شناسایی و بکارگیری نیروهای واجد شرایط  ITاز محیط و فیلدهای داخلی دانشگاه  در واحد IT
  • ادغام ،هماهنگی و یکپارچگی فعالیتها و ظایف HIS، IT و مدارک پزشکی با ابلاغ دو امضا معاونت محترم درمان و مدیریت امار و فناوری اطلاعات

 وب سایت، وبو متریک و اعتبار بخشی دانشگاه
  • ارتقا رتبه کشوری از 19 به 12 و 6 وزارت بهداشت به 3 در وبومتریکس
  • ایجاد و اصلاحبیش از500 اکانت گوگل اسکالر برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • ادغام تمام پروفایل های اسکوپوس دانشگاه بصورت واحد
  • ثبت نام و ارسال مستندات فصلی و سالیانه برای موسسات اعتبار بخشی بین اللملی
  • اصلاح و ارتقاء سایت کنگره دانشگاه و بار گذاری تمام خلاصه مقالات قابل ایندکس در گوگل اسکالر
  • رسپانسیو کردن تمام صحفات دانشگاه در راستای افزایش ضریب دسترسی
  • تغییر و اصلاح مداوم پوسته دانشگاه و بارگذاری محتوا و فایل های جهت افزایش ضریب دسترسی و اعتبار بین المللی
  • ایجاد چارچوب صحفات انگلیسی و پیگیری تکمیل و بارگذاری محتوا از تمام مجموعه دانشگاه
  • ایجاد بستر ومحیطی چند رسانه ای Multi media برای نمایش دستاوردهای دانشگاه و اعضای هیئت علمی
  • سامانه آنلاین پیشنهادات و انتقادات در صحفه اصلی دانشگاه برای عموم مردم و کارمندان
 
 
امنیت اطلاعات و پایش سامانه ها
  • ثبت وقایع و رخداد های تمام سامانه ها ونظارت و جلوگیری از دخل و تصرف و سوء استفاده ازسامانه های اطلاعاتی از قبیل سما، پژوهان، مالی، اتوماسیونو ......
  • مدیریت امنیت پسوردها و دسترسی های سامانه ها
  • ایجاد VPN اختصاصی دانشگاه برای بیش از 680 عضو هیات علمی و 550دانشجو و 12 مدیردانشگاه
 
 
تا پایان سال 98

 شناسایی و پیگیری برای فرایندهایی کهبصورت الکترونیکی می توان انجام داد در بستر بیمارستانی و شبکه های بهداشتیدرمانی در تیم HIS دانشگاه( اصلاح ارسال اسناد مالی، ارسال جواب آزمایشات، انبار داری الکترونیکی از مبدا ورودی تا مصرف و ......
  • تکمیل پروژه فیبر نوری 20Mbps برای تمام مراکز و شبکه های بهداشتی و درمانی(55 نقطه)
  • تکمیل طرح نظام ارجاع همگام با برنامه های کشوری وزارت بهداشت
  • نسخه نویسی الکترونیکی
  • پیگیری برای راه اندازی تله مدیسین و کلینیک مجازی فاز اول
  • آموزش های دوره ای و الزامی برای تمام کارکنان IT
  • آموزش های دوره ای برای افرادیکه به نحوی از سیستم های اطلاعات در حوزه فعالیت خویش استفاده می نمایند
  • بارگذاری و تکمیل سرور و سامانه های نظام ثبت بیماری در سرور دانشگاه
  • ایجاد سالنامه الکترونیکی دانشگاه
  • استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای خدمات بیمارستانها مانند ارسال جواب آزمایشات و عکس ها
  • ایجاد و تکمیل ارتباط با تمام مراکز شهرستانها بر بستر فیبر نوری
  • تعیین و پیش بینیهزینه های واحد آمار و فناوری اطلاعات و پیگیری برای تصویب بودجه برای توسعه فعالیتهای روزمره و آینده
  • تکمیل پروژه  MIS دانشگاه
  • ایجاد و پیگیری برای راه اندازی تجمیع اطلاعات توسط شرکت های مختلف HIS
  • برنامه ریزی و شروع برای الکترونیکی نمودن برخی فرایندها،  بخش ها ، فرم های پرونده پزشکی برای  بیمارستان شهید مدنی
  • برنامه تغییر و اصلاح HIS های مشکل دار با سامانه هایی که بیشترین تعامل و به روز رسانی جهت پروژه های پرونده الکترونیک سلامت دارند
  •  open source)  برای غلبه بر مدیرت هزینه ها و تحریم های احتمالی
  • استفاده از سامانه های وب محور برای درمانگاه و مراکز سرپایی دانشگاه
  • تکمیل و اصلاح بستر فرم ساز پورتال دانشگاه برای اجرای بسیاری از فرایند های دانشگاه بدون برنامه نویسی مانند ثبت نام های الکترونیکی و
  • طراحی و اجرای گام اول حضور و غیاب انلاین دانشگاه
  • طراحی فرایند نسخه نویسی الکترونیکی وب محور بدون نیاز به توکنو راه اندازی سرور مربوطه برای پزشکان دانشگاه
  • ایجاد اکانت اتوماسیون برای 60 شرکت دارویی و کاهش هزینه ه ای پستی( ارسال نامه ها)
  • پیگیری و راه اندازی ترخیص آنلاین در بیمارستان امام رضا
 
 
 
 
1399
  • کامل سامانه ها و پایش مستمر رخداد ها و تراکنش ها و دریافت اتومات تغییرات و  ویرایش های سامانه ها
  • آموزش های دوره ای مستمر
  • ایجاد پروفایل اختصاصی آموزش مجازی برای بیشاز 250 مدرس دانشگاه
  • تلاش برای الزامی نمودن جذبهای جدید کارکنان به لحاظ آشنایی با مباحث IT و سامانه های مرتبط
  • کاهش قطعی ارتباطات با اصلاح زیر ساختهای دانشگاه بصورت مرحله ای
  • راه اندازی کلینیک مجازی و تله مدیسین با همنکاری معاونت درمان
  • اقدام و پیگیری برایPaperless کردن بیمارستان شهید مدنی و مردانی آذر
  • طراحی فرایند   Tele consult با همکاری معاونت درمان
  • استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان برای الکترونیکی کردن فرایند و فعالیتها
  • الزام به استفاده از شرکتهای متخصص IT  برای ساختمان های جدید دانشگاه از دیماه 99
  • تکمیل فیبر نوری پردیس جدید دانشگاه
  • ایجاد سالنامه آماری دانشگاه
  • طراحی، اجرا و پیاده سازی کامل داشبورد های یکپارچهHIS  و سپاس
  • راه اندازی درخواست خرید کالای یکپارچه با همکاری مدیریت خدمات پشتیبانی
  • طراحی و اجرای صورتجلسات الکترونیک دانشکده ها
  • طراحی و اجرای تسویه حساب الکترونیکی دانشجویان و کارمندان بازنشسته کل دانشگاه
  • طراحی و اجرای گام دوم حضور و غیاب انلاین بیمارستاهای تبریز و عقد قرار داد یکپارچه
  • امکان سنجی و راه اندازی اکتیو دایر کتوری در مراکز و دانشکده ها و معاونتها جهت سهولت مدیریت سیستم ها و نصب هاو....



اهم عملکرد  فناوری اطلاعات در  سال های  قبل

تشکیل و برگزاری جلسات شورای فناوری اطلاعات دانشگاه

تشکیل و برگزاری جلسات کمیته توسعه دولت الکترونیک

برگزاری همایش مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه‌های قطب علوم پزشکی سراسر کشور

برگزاری همایش فناوری اطلاعات در سالهای 91 و94 و 95

برگزاری همایش PAKS در سال 1394

شرکت در جلسات مدیران فناوری اطلاعات دانشگاه های قطب علوم پزشکی در سایر دانشگاه‌ها

تهیه تفاهم نامه فناوری اطلاعات مابین مدیریت و واحدهای تابعه

تهیه شیوه نامه استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، HIS و وب سایت

تهیه پیش نویس قراردادهای خرید و پشتیبانی حوزه فناوری اطلاعات

همکاری در ارزیابی استانی دستگاه‌های استانی و تامین موارد مورد نیاز
 

توسعه شبکه بی سیم داخلی پردیس دانشگاه

1-     بازدید از مراکز سطح پردیس و جمع آوری اطلاعات و نیازمندیها

2-     تحقیق و مطالعه

3-     تهیه لیست نیازمندیها و تجهیزات

4-     ارائه طرح و نقشه

5-     ارسال نقشه به واحدها برای تغییرات بهینه سازی در شبکه مربوطه

6-     تنظیم و عقد قرارداد خرید

7-     خرید دستگاه ها و لیسانس های مربوطه

8-     تنظیم دستگاه ها و توزیع در سطح واحدها

9-     نگهداری و تنظیم مجدد اکسس پوینتها

توسعه شبکه ذخیره‌سازی اطلاعات

1-     تحقیق و مطالعه

2-     تهیه لیست تجهیزات

3-     ارائه طرح

4-      اقدام به جذب اعتبار

5-     انجام مناقصه

6-     تنظم قرارداد خرید

7-     خرید دستگاه‌ها

8-     نصب و راه اندازی تجهیزات

9-     توسعه تجهیزات، ساماندهی و تخصیص فضای مجازی و پشتیبان گیری
 

ایجاد دیتا سنتر اصلی دانشگاه

1-     تحقیق و مطالعه در خصوص ایجاد مرکز داده دانشگاه

2-     همکاری در جهت انجام کامل عملیات مشاوره در جهت ایجاد دیتا سنتر اصلی دانشگاه

3-     تهیه مستندات مربوط به ایجاد مرکز داده دانشگاه

4-     توسعه تجهیزات مجازی سازی

5-     توسعه سرورهای مجازی

6-     توسعه فضای مجازی ذخیره سازی اطلاعات

7-     توسعه فضای پشتیبان گیری مجازی

8-     نصب و راه ندازی سرورهای مورد نیاز دانشگاه

9-     نصب و راه اندازی سرورهای مورد درخواست وزارت متبوع
 


فعالیت های حوزه امنیت اطلاعات

1-     خرید لایسنس آنتی ویروس و آنتی اسپم

2-     پایش مداوم شبکه

3-     پایش مداوم رویدادهای مربوطه به شبکه، سیستم های عامل، بانک های اطلاعاتی اطلاعاتی و تجهیزات امنیتی

4-     برگزاری جلسات کمیته ISMS دانشگاه

5-     شرکت در کمیته پدافند غیر عامل استان

6-     نصب، راه اندازی و ارتقاء سرورهای آنتی ویروس

7-     ارتقاء نسخه اصلی سرور مرکزی آنتی ویروس دانشگاه

8-     بروز آوری سیستم عامل و بانک اطلاعاتی شبکه اصلی و مرکز داده

9-     نصب آزمایشی نرم افزار Acounting و مکاتبات لازم در خصوص اخذ مجوز استفاده از ریاست محترم دانشگاه

10- تحقیق در جهت ایجاد و توسعه امکانات جدید کاربری برای دسترسی امن و سریع

11- پشتیبان گیری از سیستم عامل و بانک‌های ارتباطی



راه اندازی Off-Campus دانشگاه برای دسترسی اعضاء هیات علمی به منابع الکترونیک دانشگاه در منازل

1-     تحقیق و مطالعه

2-     تهیه لیست تجهیزات

3-     ارائه طرح

4-      اقدام به جذب اعتبار

5-     خرید دستگاه

6-     راه اندازی

7-     ایجاد نام کاربری و کلمه عبور برای اعضاء هیات علمی دانشگاه
 


بازدید از واحدهای تابعه جهت ارزیابی وضعیت فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و آمار( ارتباطات – شبکه - امنیت – HIS – اتوماسیون و ...)

1-     تهیه لیست و اولویت بندی واحدهای سطح شهر و استان

2-     تشکیل تیم مشترک کارشناسان فناوری اطلاعات و حراست IT دانشگاه

3-     مکاتبه و هماهنگی با واحدهای جهت ارزیابی واحد

4-     اعزام کارشناسان به واحدهای تابعه جهت ارزیابی (هفته ای دو بار)

5-     تهیه گزارش از وضعیت موجود و ارسال پس خوراند به واحد

6-     رتبه بندی واحدها جهت تعیین دانشکده برتر در زمینه فناوری اطلاعات

7-     رتبه بندی اختصاصی دانشکده‌ها جهت تعیین دانشکده برتر در زمینه فناوری اطلاعات در هفته پژوهش
 

صدور مجوزهای خرید و راه اندازی

1-     صدور مجوز خرید سخت افزارهای درخواستی واحدهای تابعه

2-     مطالعه و بررسی فنی فرمهای درخواست نرم افزار واحدهای تابعه

3-     صدور مجوز خرید نرم افزارهای درخواستی

4-     بررسی و تایید کلیه قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات

5-     مطالعه و تصحیح طرح های مربوطه به  شبکه سازی و کابل کشی واحدهای تابعه

6-     بررسی و تایید و صدور مجوزهای مورد نیاز در زمینه اجرای شبکه
 

حوزه HIS و نرم افزارهای حوزه سلامت

1-        اقدام به خریداری و راه اندازی HIS در مراکز فاقد نرم افزار

2-        پیگیری راه اندازی ارسال به سامانه سپاس

3-        پایش مداوم سامانه سپاس و پیگیری از مراکز جهت رفع مشکلات و ایرادات

4-        تشکیل جلسات کمیته HIS کارشناسان فنی

5-        تشکیل جلسات راهبردی HIS در سطح مدیران ارشد دانشگاه

6-        راه اندازی کامل پکس مرکزی (تجمیعی) دانشگاه

7-        نگارش نسخه اولیه شیوه نامه HIS

8-        راه اندازی سرور مرکزی نرم افزار پردازش نسخ برای معاونت دارو و غذا

9-        صدور مجوز ، نصب سرور و ایجاد بستر عملیاتی برای نرم افزار نوبت دهی بصورت پایلوت برای مراکز علوی و سینا

10-   ارسال نسخه اولیه شیوه نامه استفاده از نرم افزار HIS به واحدها جهت اعلام نظر و جمع آوری نظرات

11-   صدور مجوز توسعه و ارتقاء نرم افزارهای موجود پس از مطالعه و بررسی طبق اعلام نیاز واحد

12-   تخصیص، تنظیم و تحویل توکن احراز هویت به واحدها

13-   راه اندازی سرورهای مربوط به سامانه سیب

14-   صدور مجوز و اعمال تنظیمات جهت استعلام و احراز هویت بیمه ای و آزمایشگاهی

15-   صدور مجوز و اعمال تنظیمات جهت استعلام و صدور نسخ پاراکلینیکی

16-   توسعه نرم افزار نرم افزار نوبت دهی اینترنتی در سایر واحدهای درمانی

17-   ارائه مشاوره و همکاری در تهیه RFP نرم افزار پایش خانه بهداشت
 

راه اندازی نرم افزار تجمیع و مدیریت داده های سلامت (QLIKView)

1-     ایجاد بستر ارتباطی، سخت افزاری و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه

2-     ایجاد داشبورد برای سپاس دانشگاه

3-     تبیین استانداردهای مورد نیاز جهت ارتباط نرم افزارهای حوزه درمان و بهداشت، آموزش و اداری و مالی برای ارسال اطلاعات به سامانه مدیریت

4-     ایجاد گزارش از داده ها و بانکهای اطلاعاتی ارسال شده از واحدها و پی گیری تکمیل فازهای بعدی MIS
 

حوزه نیروی انسانی


1-     برنامه ریزی برای صدور ابلاغ فنی کارشناسان و رابطین فناوری اطلاعات

2-     جمع آوری پرونده پرسنلی و فنی کلیه کارکنان مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات

3-     آموزش و ارتقاء سطح فنی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات به صورت حضوری و تلفنی

4-     نیازسنجی آموزش کارکنان حوزه فناوری اطلاعات

5-     برنامه ریزی دوره های آموزشی در راستای سیستم آموزش ضمن خدمت کارکنان با همکاری NPMC

6-     تدوین جزوات آموزشی مربوطه به حوزه فناوری اطلاعات

7-     نیاز سنجی و تدوین برنامه آموزشی سال 95 در حوزه فناوری اطلاعات برای کارکنان فناوری اطلاعات

8-     تشکیل کارگاه‌های آموزشی تخصصی
 

حوزه اتوماسیون اداری


1-     توسعه اتوماسیون اداری و گردش مکاتبات در تمامی مراکز سطح دانشگاه

2-     تجمیع دبیرخانه‌های در سطح پردیس دانشگاه

3-     تجمیع سرورهای اتوماسیون

4-     بررسی و ارزیابی وضعیت عملکرد اتوماسیون در تمامی مراکز تابعه دانشگاه و نیازسنجی در خصوص راه اندازی واحدهای جدید

5-     بررسی وضعیت Backupسرورهای اتوماسیون  اداری  و ارائه راه حل های پیشنهادی در خصوص تهیه فایل پشتیبان به رابطین مراکز

6-     بررسی وضعیت سرورهای اتوماسیون  اداری و نیاز سنجی ارتقا، تعویض سرور و بروز رسانی و نصب مجدد نرم افزار

7-     خرید و ارتقاء نرم افزار گردش مکاتبات به نسخه 5

8-     راه اندازی اتوماسیون مرکز باقیمانده

9-     برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان مرکز آموزشی و درمانی نیکوکاری

10- برگزاری جلسات مشترک با شرکت چارگون و تصمیم گیری در مورد تجمیع نرم افزارهای اتوماسیون واحدهای مختلف

11- برگزاری جلسات دمو جهت خرید نرم افزارهای BPMS ، تدارکات، ارزیابی عملکرد کارکنان

12- طراحی فرم رضایت سنجی از کاربران سیستم و ارسال آن به تمامی واحدها

13- پاسخگویی به نامه های مرتبط در حیطه اتوماسیون، پاسخگویی به سوالات کاربران سیستم و پیگیری رفع خطاهای نرم‌افزار
 

عملکرد حوزه وب سایت

1-   استاندارد سازی وب سایت اصلی

2-   ارزشیابی  سالانه زیر پورتال‌های

3-   اعلام ارزشیابی به واحدها و تشویق واحدهای فعال

4-   بررسی سایت های SEO ,Ahref , Gtmetrics , .. برای اعمال در سایت مرکز

5-   آموزش و راهنمایی و رفع اشکال واحدها

6-   پی گیری بروزآوری زیر پورتال‌ها با همکاری شرکت پشتیبان

7-   تحقیق و بررسی در جهت ارائه راهکارهای جدید برای وبومتریکس

8-   برگزاری جلسات هفتگی برای وبو متریکس

9-   بروز آوری وب سایت مرکزی دانشگاه و ایجاد امکانات جدید مورد نیاز
 

حوزه زیر ساخت و شبکه


1-     ارتقاء شمای شبکه

2-     نصب نسخه جدید سخت افزاری فایروال مربوطه به شبکه بی سیم شهری

3-     ارائه بستر زیر ساختی مورد نیاز استفاده واحدهای تابعه

4-     توسعه و نگهداری از شبکه بی سیم شهری دانشگاه

5-     نگهداری از شبکه اصلی و بی سیم پردیس

6-     پیگیری اجرای قرارداد شبکه فیبر نوری مخابراتی در سطح استان

7-     نصب و راه اندازی آزمایشی سامانه تلفنی تحت شبکه

8-     نصب و راه اندازی سیستم وب کنفرانس در دانشگاه

9-     خرید و راه اندازی تجهیزات سرور مخابراتی مربوط به سامانه‌های 1690-1590-1490-3030 - 190

10- صدور مجوز توسعه شبکه های کامپیوتری در واحدهای تابعه

11- پیگیری امکان سنجی نقاط شمس از شرکت مخابرات استان

12- برگزاری جلسات با مخابرات استان، سازمان فناوری اطلاعات و استانداری

13- پی گیری مودم های شمس و تحویل و راه اندازی در واحدهای تابعه

14- پیگیری امکان سنجی اتصال واحدهای شهری و روستائی از طریق اپراتورهای مربوطه و معرفی شده از مراجع ذی‌صلاح

15- توزیع پهنای باند اینترنتی در واحدهای تابعه

16- مطالعه و ارائه راهکارهای فنی جهت تامین اینترنت در خوابگاه های دانشجوئی

17- برگزاری جلسات فنی با شرکت های مجاز توزیع اینترنت جهت تامین اینترنت خوابگاه‌های دانشجوئی
 


آمار

1-     بروزآوری سامانه سیناسا

2-     نظارت و کنترل بر ورود اطلاعات در نرم افزار ناماب

3-     بروز آوری نقاط اتصال شمس در سامانه شمس

4-     بروز رسانی بانک اطلاعاتی مربوطه به مجوزهای خرید سخت افزاری و نرم افزار و تجهیزات شبکه

5-     گردآوری سالنامه آماری استانداری

6-     ارائه گزارش‌ در خصوص شاخصهای اقتصادی، اجتماعی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان

7-     شرکت در جلسات آموزشی مربوط به نرم افزار جامع MIS

 


برنامه هاي مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه در سال 92-91


- برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری

- خرید تجهیزات مورد نیاز واحدها در جهت برنامه پزشک خانواده

- ایجاد خطوط ADSL در واحدهای وابسته به دانشگاه برای راه اندازی برنامه پزشک خانواده

-راه اندازی فاز اول سامانه پرونده الکترونیکی (سپاس)(ارسال اطلاعات از بیمارستانهای تابعه دانشگاه به سامانه )

- راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی

- بررسی و تهیه RFP سیستم تجمیع حضور و غیاب پرسنلی و استعلام

- تکمیل سیستم آموزشی پرسنل

- راه اندازی سیستم صدور کارت الکترونیکی سلامت

- گسترش و تجهیز مراکز درمانی جهت اتصال به شبکه اینترنتی پرونده سلامت ایرانیان

- مشاوره وراهنمائي در راه اندازي وب سايت هاي واحدهاي تابعه(قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره راهنمائي در راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري واحد تابعه

- ارتقا سخت افزاري سرورهاي شبكه سراسري دانشگاه

- تجهیز کلیه خوابگاههای دانشجویی به سیستم Wireless و ارتباط با شبکه دانشگاه

- صدور مجوز خرید سرور جهت تجهیز اتوماسیون اداری

- راه اندازی اتوماسیون مراکز تابعه

- همکاری در راستای تحقق اهداف کمیته تحول اداری

- راه اندازی سرورهای مجازی

- افزايش پهناي باند خطوط VPN واحدهاي تابعه

- طراحی و افزایش تعداد زیر پورتال ها دانشگاه علوم پزشکی تبریز

- تدوين برنامه استراتژيك (قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- ارتقا نسخ نرم افزاري و امكانات اتوماسيون اداري

- تكميل اطلاعات در پورتال مردم(شبكه دولت الكترونيك)

 

برنامه هاي مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه در سال 90-89

 
- راه اندازي كامل سامانه پژوهه جهت لينك به سامانه ملي علم وفناوري

- ارتقاي پهناي باند اينترنتي دانشگاه از 34 مگا بيت به 100 مگا بيت

- افزايش پهناي باند خطوط VPN واحدهاي تابعه

- راه اندازي اتوماسيون اداري در واحدهاي باقيمانده (7 واحد)

- طراحي وراه اندازي پورتال جامع وب سايت دانشگاه

- نصب وراه اندازي نرم افزار HIS در 16 مراكز آموزشي ودرماني با مشاركت كميته كسورات

- نصب وراه اندازي نرم افزار كنتر ل كسورات در مراكز آموزشي ودرماني با مشاركت كميته كسورات

- استقرار سامانه يكپارچه سازي آمار دانشگاه (طرح اوليه آماده شده است)

- امكان سنجي فني جهت راه انداري واستفاده از Wimax در پرديس دانشگاه

- تدوين برنامه استراتژيك (قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره وراهنمائي در راه اندازي وب سايت هاي واحدهاي تابعه(قابل مشاهده در سايت اختصاصي مديريت آمار وفن آوري اطلاعات)

- مشاوره راهنمائي در راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري واحد تابعه

- ارتقا سخت افزاري سرورهاي شبكه سراسري دانشگاه

- ارتقا نسخ نرم افزاري و امكانات اتوماسيون اداري

- تكميل اطلاعات در پورتال مردم(شبكه دولت الكترونيك)

- تعريف دوره هاي آموزشي واخذ مجوز دوره هاي تخصصي

- تدوین برنامه استراتژیک و تصویب آن

 


عملکرد مدیریت آمار وفناوری اطلاعات در سال 87 سال 88
 

- راه اندازی بيش از 35 پایگاه وب در سطح واحدهاي استان سال 88و 87

- راه اندازی کتابخانه دیجیتالی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در 20 مرکز آموزشی وآموزشی ودرمانی با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري88 و87

- راه اندازی فاز اول سامانه پژوهشی سال با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري 88و 87

- راه اندازی VPN شهرستانهای تابعه سال 88و 87

- راه اندازی سیستم Optimax برای توسعه وبهبود ارتباطی بین مراکز تابعه در سال 87

- نصب وتجهیز درب امنیتی وسیستم اطفائ, واعلام حریق سرور مرکزی سال سال 88و 87

- نصب نرم افزار مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه در سال 88

- نصب وراه اندازي اتوماسيون اداري در 10 واحد تابعه

Online- نمودن مجلات پزشکی – پرستاری - قلب –دانشگاه سال با قابليت اتصال به سامانه ملي علم فناوري 87

- بهینه سازی واصلاح روند خریدهای سخت افزاری ونرم افزاری دانشگاه-87 88

- كسب رتبه اول IT در استان در سال 88

- كسب رتبه اول كشوري در پايگاه وب مراكز آموزشي ودرماني در سال 87. 88

- كسب رتبه 82 جهاني از بين 18 هزار مركز آموزشي درماني جهان درپايگاه وب

- افزايس پهناي باند اينترنتي از 10 مگا بيت به 20 مگا بيت سال 87

- عقد قرارداد نصب وراه اندازي نرم افزاري جامع اطلاعات بيمارستاني HIS براي 16 مركز آموزشي ودرماني استان با مشاركت كميته كسورات دانشگاه سال 88

- راه اندازي پورتال كنگره ها سمينار وهمايشهاي دانشگاه با قابليت اتصال به سامانه ملي علم وفناوري سال 88

- عقد قرار داد نرم افزار كاهش كسورات بيمارستاني با مشاركت كميته كسورات دانشگاه 88

- ارائه خدمات چاپ پوستر وسرويسهاي اينترنتي Dialup ,Email,ADSL براي همكاران محترم

- برگزاري كارگاهاي آموزشي براي مسئولين IT واحدهاي تابعه 88

- ارائه مقالات آموزشي در حيطه كاري مسئولين IT دانشگاه از طريق وب سايت مديريت آمار وفناوري اطلاعات دانشگاه

- خرید 7 دستگاه سرور جهت سیستم اتوماسیون از طریق برگزاری مناقصه